lørdag den 18. december 2010

Juleblues

Hvis dit liv er fyldt med enhjørninger der tisser regnbuer og solen altid skinner fra en skyfri himmel, og hvis dit barn er så mild som ostehaps og har sovet igennem siden det var 3 måneder, skal du holde op med at læse heromkring, for jeg skal lige til at brokke mig og afgive galde.

åh hillemænd, den sidste smule julelyst har forladt mit bryst... først en regning på 16000 for forbrugsafgifter og så en på 9000 til SEAS...fandt så efterfølgende ud af at jeg kun sku betale halvdelen af de 16000, men selvom jeg snakkede med dem for at sikre mig de afmeldte den på bs så skete dette IKKE! Jeg bliver forsikret om at de snarest muligt betaler dem tilbage, men ja goddag-mand-økseskaft, der er jo intet der fungerer i det danske land så tæt på jul...SUK! Sjovt at alle årsopgørelser skal ligge i december, hvorfor kunne man ikke udskyde dem en måned..mener januar er man jo forberedt på er en sur måned, men december er jo hjerternes fest og sådan??
Hvor kunne det være fantastiskt hvis det var ligesom en amerikansk julefilm, hvor alt løser sig juleaften og alle, selv dem der ingen penge har får masser af gaver.Nu er jeg 30 og så er det vel også på tide jeg holder op med at tro på julemirakler. (får accosiationer til dengang jeg var 10 og min fætter fortalte mig at julemanden ikke fandtes!! oh!-ve)
Men det går jo nok siger Troldefar så, og jo det gør det da, pengene har vi da til at betale de regninger, selvom det ikke li er det sjoveste her op til jul.

Det der gør at det lige var prikken over i'et, var egentlig at julehumøret ikke har været så højt i forvejen. Jeg troede i min naivitet at denne jul ville jeg have tid til hygge og komsammner da jeg jo er på barsel, men det tætteste jeg er kommet på glögg og juletræsfester er en tysk importeret æble/kanel snaps og rasmus klump på torvet.
Det kan godt være jeg har tid, men det har alle andre ikke, og det er bare ikke særlig sjovt når man selv skal trille 58 havregrynskugler og man slæber jo heller ik ligge troldeungen ud i barnevognen når sneen når til midt på låret.
Når jeg så overrumples af negativitet og knækken ikke engang vil stivne udenfor i snedynerne, så er det jo at Moses må komme til bjerget (!eller omvendt?eler var det Josef ? :)) så jeg laver nissegave til naboens børn, julesok til troldeungen i super best, hjemmelaver alle julegaverne (ikke fordi jeg er total overskudsagtig husmor, men se massive regninger først i indlægget), brænder mine egne mandler (altså ikke dem der sidder fast!) og pynter og pusler med min lille unge, for selv om det kun er os der juler er det vel også nok i sig selv :)

her har han fået øje på havregrynskuglerne, bemærk bordets nye farve..

og så fortærrer han sin første lussekat (luciabrød)

Ingen kommentarer: