fredag den 15. oktober 2010

Strømpebuks af gammel t-shirt

Jeg er ikke meget for strømpebukser i uld for syntes de kradser og det vil jeg dog ikke byde troldeungen. Alm tynde strømpebukser koster alligevel et par kroner, så fandt inspiration her til at sy selv.
Her er det troldefars maler t-shirt der måtte lade livet.

1. Klip og trim mønster x 4 ( fandt et mønster på linket ovenfor, men det var til 3-6 måneders baby og lidt for småt, så har måtte lave mit eget)
2. Sy sammen på det korte for og bagstykke ( min maskine ka ikke overlock eller hva det hedder, men var doven så både zigzaggede og syede på een gang)

 3. Sy sammen i side og fod, her er de vendt på vrangen med diverse malerpletter.
4. Til sidst bukes om og sys løbegang til elastik

5. Jeg er meget anti-mærketøj, men t-shirten havde dette mærke som jeg syede på røven for sjov og genbrugs skyld.

                               ..og troldeungen klarede opvasken imens.

Ingen kommentarer: