onsdag den 13. juli 2011

kreativitetens opland

Når man snakker om kreativitet er det nogen man kan være eller er, jeg tror nu det er noget man må lære. En process. Sammen med de almene menneskelige dyder som b.la. ærlighed og empati, rangerer kreativitet også temlig højt på listen over ting jeg ønsker at gi videre eller lære troldeungen.

En matematikker tænker lineært, det forudsætter en masse forhåndsviden om en masse formler og kasser det hele passer ind i, og alt i en bestemt rækkefølge.
En kreativ tankegang kræver også en del forhåndsviden, men ikke om noget konkret, mere om en masse små ting som bliver sat sammen i uvilkårlig rækkefølge, og en springen frem og tilbage i tid og sted.
Så hvordan er det lige man giver det videre?

Håber på at det kommer ad sig selv ligesom jeg har nedarvet det fra mine forældre.

Seneste kreative indslag fra morfaren er dette legehus i gyngestativet og troldeungen elsker det.



hvis ikke han lærer det af mig, troldeungen, er han heldig at være omgivet af så mange andre dejlige kreative mennesker han kan lære det af :)


1 kommentar:

Lene sagde ...

Skønt hus han der har fået den lille bandit.
Han skal nok blive kreativ det er jeg helt sikker på, så er det bare lige på hvilken måde det bliver, men det vil tiden vise.