onsdag den 4. maj 2011

have haves

endelig forår! betyder dog også at familien trold her bruger mere tid i haven end foran den bærbare, og derfor også færrere indlæg, men til gengæld får i nogle helt fantastiske billeder af min lille byhave

øverst fra venstre: 1) et lille højbed med salater, løg, radiser og en balsamblad som bare vokser og vokser,
2) en lille gul squash plante ( smager fantastisk stegt med paprika og lidt ost, den gule er lidt sødere end den grønne),
3) lupin blade-dem elsker jeg, 4) den lille gårdhave med det japanske kirsebærtræ, lidt småblomster og alle krydderurterne,
5) en cykel morfaren kom med som vi har shinet op, 6) mynte, estragon og salvie er et must, salvie bruger jeg til næsten al kød ligesom persille,og troldefaren elsker at lave hjemmelavet bearnaise så estragon skal der til,
7) det japanske kirsebærtræ i fuldt flor, 8) citronmelisse, timian og kommen..spids vist nok ,
9) tulipaner og generelt forårsblomster er fantastiske, favoritten er krokus, 10) højbeddet igen, ved siden af er der et bed med squash, slikærter, peberrod og morgenfruer, 11) tomatplanter dyrker jeg på den anden terasse og de har det fint der, 12) forglem-mig-ej, hedder de her vist og de er overalt i haven, 13) gårdhaven fra en anden vinkel.
herudover har vi sat kartofler, grønkål, mamelukærmer og selvfølgelig jordbær.
Vi har et lille kirsebærtræ, hindbær, brombær, blåbær og ribs

Så I kan nok se at der er nok at rive i her i foråret:)

Ingen kommentarer: