fredag den 7. januar 2011

jeg leger voksen

Her er lidt strøtanker fra igår:
Om lidt starter endnu en omgang i trædemøllen, for barslen er ved vejs ende og mandag starter jeg igen på job, og så da lige ovenikøbet kl 6.30..meget ukristeligt tidspumkt. Nu havde jeg ellerd lige vænnet mig til at være hjemmegående husmor, specielt efter troldeungen er startet i vuggestue og jeg midt på dagen pludselig har hele to frie hænder!
Idag har jeg så afleveret ham til vuggestuens big momma, jeg har sagt god morgen til alle de forældre jeg mødte på vej ud, som voksne mennesker nu gør og jeg har ryddet op i vores hjem, og betalt de sidste regninger, som voksne mennesker nu gør... med to gange Bob ( Marley og Dylan) trodsede jeg vejr og vind og tog toget til næstved...for det er 8 måneder siden jeg sidst har været alene med mig selv og der går nok længe inden jeg får den chance igen.
Det kreative lager er blevet fyldt op med gode sager og på vejen så jeg 3 drenge som gik en klasse over mig i folkeskolen. Den ene i storcentrets cafeteria med en meget hurtigt spansk talende kvinde og 3 børn. Den anden som havde været en af de mest eftertragtede dengang, stod nu midt i BR og så helt fortabt ud. Den tredje som dengang var ham med konstant fedtet hår man ik ku lade være med at ha lidt ondt af, gik nu rundt med sin kone og lille barn. Jeg så dem og tænkte at de var blevet gamle, tænkte at det er forunderligt at alting hele tiden ændrer sig og at intet nogensinde står stillle, og på at jeg var blevet voksen uden at ha lagt mærke til det.

Hjem til troldeungen og hans far igen og krybe ned under dynerne og putte på en kold vinterdag, og nyde at man er blevet gammel og har folk man holder af.

Ingen kommentarer: